Tabung

Thursday, September 30, 2010

Peliharalah imanku...Peliharalah agamaku....

Salam...Seram Sunyi kembali lagi bagi hari ni...ni pun baru balik sembahyang Jumaat...bila dengar khutbah pasal keruntuhan akhlak tadi, aku rasa aku patut share satu gambar ni dengan anda semua...
Berbaur perasaan aku bila aku terima gambar printscreen ni...memang betul, memang fakta, memang kenyataan, keruntuhan akhlak semakin pesat...dah banyak golongan yang jahil agama dan Islam semata-mata di kad pengenalan je...macam kat gambar ni...luahan hati seorang budak yang menulis di status Facebook dia...

"KEPADA YANG BERPUASA...FUCK YOU OFF!!"

status ni diupdate waktu bulan Ramadhan yang lepas...bila baca ni je aku rasa kompem korang dah panas hati kan?? tapi yang lebih teruknya, komen-komen kat bawah status ni lagi dasyat...kawan-kawan dia pun turut menyokong status die ni, dan dah kompem diorang semua pun tak puasa!! bukan tu je...budak-budak ni menghina Islam dan siap nak buat aliran agama sendiri lagi!!

"korang tak percaya aku? korang tengok bawah ni....."

click kat gambar kalau nak besarkan...



"peliharalah imanku....peliharalah agamaku..."

6 comments:

  1. aku rase diorang ni Melayu! kurang ajar betol..

    ReplyDelete
  2. -jal-

    ish..kalau la nampak nama..kompem aku gi carik dak2 ni..barua..

    ReplyDelete
  3. nak carik ke nak tegur ke... aku tak kesah.. asalkan tidak menuduh sesuatu yang bukan hak kita nak tentukan seperti "kompem masuk neraka.." atau "tak bau syurgalah kau.." sebab kita tidak tahu future dak2 macam ni, insya Allah mereka akan pulang ke jalan yang benar, doakan lah mereka, dan kalau boleh bimbinglah ikut saluran yang betul. aku bukan sokong diorang tidak berpuasa dan tidak menegakkan tiang agama.. tidak.... aku cuma risaukan kita2 yang senang2 mengkomen sana sini terupgrade jadi fitnah. sebab, perkara yang betul pun kalau di flame dikira mengumpat, apatah lagi memburuk2kan, kan jadi fitnah tu...

    asalkan kita berniat baik dari awal alhamdulillah dan insyaAllah, semuanya baik.
    betulkan aku kalau aku salah juga, ya?
    Assalamualaikum.

    ReplyDelete
  4. dulu dia ade blog gak..bintangkertas.blogspot kalo x silap.
    tapi sebab dia pny post macam haramm aje ayat2 nya.makanya dah di blok blog tersebut.aq sempat la bace mamat ni pny ayat.n secara amnya dia amat taksub dengan konsep kebebasan dalam hidup.komunisme, freethinker tu jadi pegangan hidup dia..
    moga allah berikan dia hidayah =)

    ReplyDelete
  5. wah best lar dia sebab takde sape nak ajar.nak tegur pun kena hati2 beb takut tercuit.so,kita biarkan jer.

    ReplyDelete
  6. org cmnieh wa leyh bunuh da nieh....
    cm ape tah pekir nye...
    suda ting tong!!!zz

    ReplyDelete

tabung 3

"Blogger Istimewa Pilihan Seram Sunyi!" Jom Terjah!!