Tabung

Friday, October 8, 2010

Penghinaan Terhadap Islam...

Okey..kali ni Seram Sunyi just nak share satu cerita dengan ada semua..untuk umat Islam khasnya dan untuk agama-agama lain umumnya...entry kali ni Seram Sunyi ingin membawa pesanan kepada kami sendiri dan juga sahabat-sahabat di luar sana...

Jika anda pernah berkunjung ke sini, anda pasti dah tengok satu entry mengenai gambar seorang lelaki yang menghina Islam..tambah malang, lelaki tu orang Islam dan telah menghina agama dia sendiri..korang boleh pergi SINI kalau nak baca entry tu..dan kali ni, satu lagi penghinaan terhadap Islam..tapi kali ni, bukan dari Islam sendiri tapi dari agama lain..

Gadis ni bertindak sangat berani dengan menghina Islam menggunakan nama Allah..dia jugak menulis beberapa perkataan yang mencetus kemarahan orang Islam iaitu

"Allah Celaka"

"Islam = The real BABI"

I saw Allah rapeing a pig last night"


Sebagai seorang Muslim, kita patut rasa marah dan benci akan tindakan dia..jika kita tak punya apa-apa perasaan, tiada langsung rasa benci atau marah dengan tindakan dia, malahan membela lagi tindakan dia, kita perlu nilai balik di mana iman kita...tapi ingat, marah dan benci akan apa yang dia buat, bukan kita pulak maki agama dia atau mencarut kat bangsa dia..

Banyak bangsa lain kat Malaysia ni tak tahu..mereka banyak beranggapan Islam ini adalah Melayu dan Melayu adalah Islam..bangsa lain jugak menilai Islam dengan hanya melihat masyarakat Melayu..itulah sebabnya mereka tak pernah pandang tinggi Islam sebab mereka tengok Melayu ni tak ada apa-apa keistimewaan pun dan merasakan mereka lebih baik dari Melayu..jadi untuk apa mereka pandang tinggi ISLAM?

Tapi kenyataannya, Melayu sebenarnya hanyalah segolongan kecil umat Islam di seluruh dunia! ramai masyarakat China di Malaysia ini tak tahu yang ada 300 000 juta China-Muslim di negeri China, berlipat kali ganda jumlah Melayu-Muslim di Malaysia!

Seram Sunyi ingin berkongsi gambar printscreen ni dengan anda semua...









"Ya Allah..Peliharalah imanku..Peliharalah agamaku.."

12 comments:

  1. Allahuakbar! Islam itu benar!! Allah itu benar!! Muhammad itu benar!!

    ReplyDelete
  2. aku cari profile dia kat facebook dah x ade..

    Allahuakbar!!

    ReplyDelete
  3. Malay = Lame

    Malay sendiri yang rosakkan agama u....bukan bangsa lain..itu pun u tak sedar ka?

    ReplyDelete
  4. Anon 6.02

    Bukan maksud saya macam tu..saya cuma nak jelaskan kepada bangsa lain yang Islam bukan hanya Melayu..jadi bangsa lain tak boleh menilai Islam dengan hanya menilai perilaku masyarakat Melayu..

    ReplyDelete
  5. same meaning lol! but u are rite..we can't see anything special bout Islam in Malaysia..Malay is just humiliating ur religion..LOL!

    ReplyDelete
  6. anon 6.09

    mungkin anda betul dan mungkin anda jugak salah..bukan semua Melayu tak membawa ajaran Islam yang betul..kalau anda betul-betul ingin lihat kebenaran dan keindahan Islam, jangan lihat pada yang buruk..kerana yang buruk akan ada di mana-mana sahaj, bukan saja di Malaysia tapi di seluruh dunia..

    ReplyDelete
  7. berita ni cerita yang agak lama jugak sebenarnya. satu je saya nak pesan, sabar je lah. kalau nak cerita pasal hina-menghina bukan setakat ni je, kat website, forum, sosial networking, chatroom, memang dah belambak sangat dah. yang kat sini mengata Islam sebab Melayu. yang kat oversea sana mengata Islam sebab terrorism. fenomena akhir zaman, biasalah tu.

    ReplyDelete
  8. being a chinese,i m ashame with katy's attitude!!memalukan bangsa cina!!brainless and uneducated person!!
    dun judge a religion based on certain or particular races...people will laugh at u 'katak di bawah tempurung' as the religion is growing bigger n bigger outside with its own truth~
    if u say malay din practice well in their own religion and well-behave, how bout chinese?honestly, i dont even follow my religion rules too...

    ReplyDelete
  9. okeh,
    tu cth manusia yg mmpermainkan dan merendahkan Islam..
    hmm....

    ReplyDelete
  10. ape yang dibuat..tunggu je bala..baru nak percaya kewujudan Allah..
    cuma orang yang tidak mengunakan akal bertanya ttg kewujudan Allah..
    ALLAH MAHA ESA.. tidak bagiNYA rugi jika sesiapa mencaciNYA. Malah lebih jauh owg tersebut dari hidayah ALllah.

    ReplyDelete
  11. ye saya sokong helmi. tggu je la balasan dr ALLAH krn mgutuk mencaciNYA. sdgkan org islam kalo berbuat jahat ade balasan ini kan pula org spt ini.hmm.

    ReplyDelete

tabung 3

"Blogger Istimewa Pilihan Seram Sunyi!" Jom Terjah!!